Junior Kamer Junior Trofee

INFORMATIE

Al enkele jaren wordt tijdens de uitreiking van de BOV-Trofee door de Junior Kamer Hart van Brabant ook aandacht besteed aan de startende ondernemer in de regio Midden-Brabant. Het thema van de Junior Kamer Junior Trofee (JKJT) is dit jaar wordt op korte termijn bekend gemaakt. De JKJT biedt een platform aan jonge, beginnende ondernemers die met hun talent de markt bestormen. Deelname aan de JKJT zal voor de jonge, beginnende ondernemer veel publiciteit en bekendheid in de regio opleveren, wat een zeer positieve stimulans voor zijn/haar groeiende onderneming mee zal brengen. Verder staat er voor de winnaar van de JKJT een mooi prijzenpakket klaar.

SELECTIEPROCEDURE

U kunt bedrijven aandragen voor de Junior Kamer Junior Trofee tot 14 juli 2017 door een mail te sturen met een toelichting naar selectie@bov-trofee.nl. De bedrijven moeten in ieder geval voldoen aan de volgende criteria:

  • Startende ondernemer, die niet langer dan 5 jaar aan het ondernemen is
  • Gevestigd in de regio 'Hart van Brabant'
  • Aansluiten bij het thema

Er zullen ook hier 5 bedrijven worden genomineerd. In september worden uit de 5 genomineerden de 3 finalisten gekozen. De genomineerden worden gevraagd een pitch te geven van één minuut aan de leden van de Junior Kamer. De leden hebben vervolgens ongeveer 5 minuten de tijd om vragen te stellen.  Nadat alle zes de genomineerde de revue zijn gepasseerd, wordt door de leden van de Junior Kamer bepaald wie de drie finalisten zijn.

De finale en uitreiking van de JKJ-Trofee zal samen met de uitreiking van de BOV-Trofee plaatsvinden.

FINALISTEN JKJT 2017

In 2017 zijn er uiteindelijk ook 3 finalisten gekozen die uiteindelijk door zijn gegaan naar de spetterende finale. De finalisten met het thema "Kickstart" waren: 

Burger Business (www.burgerbusiness.nl)

There’s no business like Burger Business. De perfecte hamburger is een uiterst serieuze aangelegenheid. Hij moet vers en ambachtelijk zijn, en vooral ook een flinke hap. Burger Business bezorgt de best burgers in town aan huis. Fair, fast and fresh. Now we’re talking business! Valentijn Prince gelooft in de kracht van één product. “Onze hamburger is van rundvlees en we hebben een halal-burger van kip. We maken geen gebruik van allerlei toevoegingen, alleen peper en zout. Dit doen we omdat mensen de burger, het vlees, willen proeven.”

Friandries (www.friandries.nl)

Friandries is afgeleid van “friandises” wat betekent: lekkernij voor bij de koffie of thee. Friandries staat voor hoge kwaliteit friandises en het gebruik van verse ingrediënten. Achter Friandries schuilt Dries Michels, gediplomeerd kok. “Wat ik wil overbrengen is een frisse kijk op chocolade.” Na voor verschillende inspirerende chefs en restaurants gewerkt te hebben, ontdekte hij zijn liefde voor chocolade. Met passie en toewijding creëert hij iedere bonbon met de hand, waarbij hij verse ingrediënten gebruikt. Hij streeft bij ieder recept naar perfectie en is gek op onverwachte smaken en technieken.

Flow.ai (www.flow.ai)

“Wanneer een klant iets stuurt via social media of webchat op je eigen website is er geen mens nodig om antwoord gegeven, maar gebeurt dat door de chatbot. Artificial Intelligence (AI) is in staat om gewone menselijke taal te vertalen naar een bepaalde intentie van de klant en dat dan vervolgens te vertalen naar een stukje informatie of een bestelling. Het is toepasbaar op een breed gebied, bijvoorbeeld het bekijken van foto’s of het scannen van nota’s of een bepaalde flow, zoals het bestellen van een product of simpelweg lampen thuis aanzetten. Onze droom is om een platform te maken dat superschaalbaar is. Iedereen met de wens om AI binnen het bedrijf in te zetten kan dat op ons platform baseren” vertelt Gijs van de Nieuwegiessen, een van de drie oprichters van deze Nederlandse startup.